Thursday, March 17, 2011

MERONG MAHAWANGSA...ANTARA KEPUASAN DAN PERSOALAN


As salam pada semua dan terima kasih sekali lagi kerana sudi berkunjung ke teratak kami. Setelah sekian lamanya mendengar hiruk pikuk dan gegak gempita Hikayat Merong Mahawangsa(HMMW) oleh KRU yang sedang berlayar di panggung-panggung seluruh Malaysia, barulah tadi terdapat ruang bagi aku dan isteri juga "jantan-jantan" kami meneroka ke sana...manakala tuan puteri-tuan puteri kami terpaksa di transit ke pengasuh sekunder.

So....keluar jer panggung, orang rumah aku berkata "bolehlah...bolehlah" sambil ketawa sinis...ehmmmm..al maklumlah dia suka filem fiksyen 'mat salleh' macam twilight(wajib), spiderman, batman...tah macam-macam lagi ler ekekekeke... Sebenarnya dah lama aku 'syok' dengan lagu tema HMMW, sampai message tone pun dah guna lagu tu hehehehe.. Jadi expectation kami memang tinggi sangat, lebih-lebih dengan preview-preview kat TV, radio...perghhhhhh memang mesti 'mari' filem nie...RM 8 juta beb...



Apa yang aku boleh komen....dari segi teknik grafik memamg cun lebih-lebih lagi masa nampak anak panah orang geruda terbang ke udara...pastu masa lampu 'kunang-kunang' pecah..perghhhh memang berkesan KRU nak tunjukkan keayuan puteri cina(ker sebab muka bini aku macam cina tu yang buat aku suka kot wakakakakaka)...cuma masa kat air terjun sebenarnya kalau betul-betul memang cantik pemandangan tu tapi gelap maybe nak tujukkan masa malam. Sound ada sikit trouble masa mula-mula start...pastu tu 'mencanak-canak' ke'OK'wannya. First aksi lawan merong kat Goa aku rasa boring sangat maybe KRU cuba masukkan unsur-unsur humor.

So overall memang OK banget berbanding ngan filem-filem tempatan yang lain...tahniah KRU dan krew-krewnya... dan aku suggest kan korang turut serta menyokong filem tempatan.. Kat bawah nie ader lagu tema HMMW yang pada mulanya aku dah masukkan senikata tapi kena WARNING ngan youtube sbb under protected...so layan jer apa yang sedia ader ekekekeke

NOTIS WARNING YOUTUBE DARI KRU UNTUK AKU hehehehe


SEDETIK LEBIH OST HMMW



2 comments:

TokNabe May 26, 2011 at 8:27 PM  

sekarang dah berlambak cetak rompak punya copy dr astro first.

TokNabe May 26, 2011 at 8:31 PM  

kehkehkeh.....kira kenal jugak kru kat kau yek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP