Wednesday, June 26, 2013

BUKIT FRASER DAN CAMERON HIGHLAND

Salam semua...terima kasih kerana sudi singgah lagi ke sini. Ok lah ari nie aku nak blog pasal jalan-jalan cuti sekolah bulan 6 lepas :). Bukannya apa...aku nie selalu sangat lupa jalan nak ke Bukit Fraser lebih-lebih lagi dolu-dolu ke sana dari cameron la..dari perak la...tapi kali nie terus dari johor. Sekurang-kurangnya dengan blog route nie boleh aku buat panduan untuk sendiri dan rakan-rakan yang baru pertama kali ke sana. Opppssss apa!!!! GPS...yeap aku memang pun guna GPS jenama GARMIN lagi hehehehe tapi al maklumla..x kan sama FEEL confident nie dengan berpandukan akal n otak sendiri yea tak hehehe.
Ok perjalanan dari rumah aku dari Kluang (JOHOR) ke Bukit Fraser mengambil masa kurang lebih 5 jam gak.
Perjalanan dimulakan dengan memasuki lebuhraya PLUS dan kalu dah nak sampai nilai tu hati-hati slowkan kenderaan amik lorong kiri dan masuk arah IPOH. Masa dalam highway ke ipoh nie pun berhati-hati sebab mengelirukan pada yang tak biasa. Sebaba apa...nanti akan jumpa signboard ke Kuala Lumpur la...Kuala Selangor la dan bagai....tapi teruskan perjalanan hanya tumpu ke arah IPOH. Lepas nie kita akan mencari exit BUKIT BERUNTUNG. Lepas exit.... keluar dari plaza tol dan terus belok ke kanan walaupun signboard arah kiri kanan untuk ke sana. Dari Bukit Beruntung terus arah ke Kuala Kubu Baharu. Jalan ke Kuala Kubu Baharu/Baru ini memang mancabar kesabaran dengan sunyi sepinya pada awal masuk simpang ke kiri dari Bukit Beruntung..dengan jalan bengkang bengkok..dengan taman perumahan terbengkalai..dengan kilang-kilang dan bagai. Ok lepas sampai ke pekan Kuala Kubu Baru maka akan terjumpa la signboard BUKIT FRASER...yahuuuuu !!!!!!

Kat Bukit Fraser aku sekeluarga selama 3 hari 2 malam. Walaupun nie trip yang ke 4 tapi kami memang seronok di sana. So apa yang seronok sangat kat Bukit Fraser nie...manyak wooooo jangan tak percaya..ader rafting, bird seing, jungle tracking, kebun strawberi dan bagai la :) Hari ke tiga kami terus ke cameron....dan apa yang boleh aku cakap pasal cameron ialah.....maybe lagi 3 atau 4 tahun baru ke sana..sebabbbbb dah tak sejuk..jalan jammed memanjang :(

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP