Saturday, October 25, 2014

BERCUTI DI RUMAH PERANGINAN PERSEKUTUAN PORT DICKSON

As salam... dan selamat menyambut tahun baru hijrah 1436 kepada pengunjung blog ini. Al kalam telah lama dan bersarang seperti biasa blog aku nie hehehehe... Ok hari ini aku nak berbicara berkenaan percutian aku dan keluarga ke Rumah Peranginan Persekutuan Port Dickson.... Kami bertolak kurang lebih pukul 11.00 pagi dan sampai hampir pukul 4.00 petang hahahaha tu dia... 4.00 petang..sepatutnya perjalanan kami hanya mengambil masa 3 jam sahaja tetapi 5 jam hahahaha.... nie yang seronok nak cita nie :)


Perkara nie berlaku kerana aku terlupa nk bawa charger GPS Garmin aku...dalam pertangahan jalan (dlm highway) baru perasan alhamdulillah sebelum bertolak orang umah dah print siap-siap peta nk ke sana guna google maps. Sesampai jer teluk kemang aku dh confius nk pegi mana ekk nie(dlm ati) pastu memandangkan namanya RPP Port Dickson maka aku pun teruskan perjalanan ikut sign board PD...berhenti jap betul2 depan Balai Bomba & Penyelamat...org umah telepon RPP tanya arah tuju...diaorg cakap terus lagi...maka aku dengan confident pun teruskan perjalanan...lepas pekan Si Rusa (politeknik) ati dh berdebar2.... x jumpa lagi RPP nie...terus lagi sampai jumpa Kem Tentera....terus lagi walaupun ati terasa berat sehingga aku berhenti dekat Corus Paradise Resort..kali nie aku lak telepon....laaaaa dh terlepas...kali nie yg jawab lelaki tadi pompuan lepas aku tanya org umah...patut ler(dlm ati)..

aku pun patah balik dan teruskan perjalanan...lepas Politeknik aku berenti n telepon lagi RPP..dia kata dh x jauh lagi lepas jumpa Thistle hotel lebih kurang 2Km dh sampai..so aku pon bawak slow2..tup..tup... tgh drive orang umah cakap...tu!!!! tu!!! sign board RPP....terlepas lagi....patah balik....baru jumpa n terus check in.

Makanya apa yg aku nk highlight kat sini ialah pasal SIGNBOARD RPP tu.....KECIK SANGAT!!!!!! patut ler x jumpa hahaha...so kalu rakan2 nk ke sana(yg x guna GPS) JANGAN sekali sekala nk cari signboard RPP cari SIGNBOARD PUTERI BEACH RESORT..tu dia besaq badak hahahaha.

Kami di sana 3 ari 2 malam dengan harga hanya RM92 hinggit jer sbb goverment servant tapi kali org luaq semalam kena RM270 utk peak season tu yg paling murah ehehehe jgn marah ekkk :) Pada mula check in kami diberi bilik kat bagunan baru tingkat 9, setelah nengok bilik n berbincang ngan org umah kami nk tuko ke bangunan lama...lebih privasi sikit. Over all mmg seronok bawak anak-anak bercuti kat sini..boleh nengok gambaq kat bawah nie...tapi yg tak best pasal house keeping yang pemalas dan pengotor maybe mereka pekerja nepal dan x der pemantauan dari pihak pengurusan resort.


Korang boleh nengok betapa pemalasnya pekerja2 asing nie...suka2 mak bapak dier buang sampai guest kat depan parking lot. Harap2 lepas nie pihak pengurusan mengambil tindakan. Wokey sampai kat sini cuti2 RPP Port Dickson...opppsss sebelum aku lupa... tak mcm RPP B.Fraser, Morib n Kenyir..kat c ne x leh masak tau...kalu masak kena denda RM500 hinggit!!! tapi don't wori makan kat pekan PD harga pong ok x mahal sangat....ok bye

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP