Thursday, May 7, 2015

CARA DOWNLOAD VIDEO DARI FACEBOOK TANPA SOFTWARE

Asalammualaikum W.B.T. segala puji bagi    tuhan semesta alam dan selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad ﷺ. Terima kasih kepada semua pengunjung blog nie. Aku pasti ramai yang masih tercari-cari cara paling sesuai untuk d.lot video dari facebook bukan? Masalah nie sebenarnya bukanlah berapa besar pada aku..memandangkan sebelum nie aku memang guna software internet download manager(IDM). Software nie mmg tersangatlah powernya bagi aku sbb aku guna untuk 'sedut' filem-filem terbaru dari luar negeri utk tatapan keluarga pada malam ari-ari tak berkerja pada keesokannya. Ceritanya masalah nie bermula setelah
IDM aku 'terupdate' dek kerana gatal tangan huhuhu....lepastu mulalah dia wat problem...terkadang-kadang tak mau d.lot hahahaha.

Malam tadi tetiba orang umah aku tanya cara nk d.lot video dari facebook...huhuhu terkedu aku jap dok pala pusing2 nk mikir..ujung2 aku cakap nantilah aku tengah kurang 'mood' nk ngadap komputer...so maka bermulah episode aku buat tutorial nie.

Memang banyak cara sebenarnya nk d.lot video nie sebenarnya...tapi kebanyakkannya kena install third party software..tu yang aku dok malas...bukan apa almaklumlah barang2 third party biasanya ada agenda tersembunyi...walaupun FREE huhuhu...ok tanpa buang masa korang boleh start cara kat bawah,

1. Login 'facebook' korang macan biasa.
2. open video yang korang nk download
3. TUKARKAN www. kat url address tu kepada m.
    contoh https://www.facebook.com/Bodybuildingcom/videos/10153052699513057/?type=1&theater KEPADA https://m.facebook.com/Bodybuildingcom/videos/10153052699513057/?type=1&theater pastu tekan ENTER
4. Tunggu kejap dan facebook korang akan jadi macam kat bawah


5. Klick butang play
6. Kemudian klick kanan dan klick 'save video as'
7. Pastu dah tak reti2 nak namakan video tu apa ekekeke
8. Dah sudah save macam biasa :)

1 comments:

azlanlin May 22, 2015 at 11:16 PM  

aku buat dulu, x menjadi.. akhirnya..oakai software juga kat hp. aman donia...

asal bahagia..heheh
perbanyakkan jalannya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP