Monday, November 23, 2015

52MM


Perghhhhhhhhh dah bersarang macam biasa blog aku...malas bebeno nak menaip..sampai ilang ingatan password jap ekekekeke.... As salammualaikum W.B.T serta salam dan selawat ke atas junjungan besar kekasih hati Muhammad .

Hari nie aku nak menulis tentang camera DSLR. Memang tak dinafikan hobi camera nie memang menyeronokkan tapi amatlah beso belanjanya. Bayangkan paling murah cikai2 punya DSLR pun dah 1k lebih tu belum masuk lagi lense hahahaha sabor jer ler...tapi apa nak buat kalu jenis yang rajin holiday bawak family takkan asyik nk guna camera h.phone jer...ujung-ujung mesti tergerak atinya nk guna DSLR :). Bagi aku lak terpaksa guna dan beli sebab keperluan bukan saja keperluan peribadi(jalan-jalan masa cuti) tapi masa kerja...sebab banyak event kena amik kat tempat kerja...mmg kurang sesuai guna camera h.phone.Tu pun just main 'snap' jer lepas tu 'upload' gambaq no edit-edit ekkk


Ok apa kenanya dengan tajuk kat atas tu? Sebenarnya dah masuk hari ke 4 nie aku nak cari wide angle lense. Berkunjung kat kedai2 maya...lazada, zalora, amazon, 11street, ebay.my, ebay.com....mak aiii arge adehhhhhhh belum tergamak lagi nk leburkan 'kepala agung' kat situ hahahaha. Ujung-ujung dalam pecarian ader lak review kat youtube pasal adapter wide angle. Harganya berkali-kali-kali-kali murah dari lense betul. Masalahnya bila aku nak shopping kat kedai-kedai maya kat atas tu keluo lak benda nie 52mm contohnya '52mm vivitar 0.43x wide angle high definition lens'

Adehhhhh benda apalah tuuuuu..bagi yg pro DSLR mmg tak heran punya tapi bagi aku yang memang amatur tahap marhaen nie....rasa nak guling2 jer hahahaha. So lepas maghrib tadi aku mencari...mncari dan terus mencari akhirnya alhamdulillah jumpa blog >> click sini <<  memang amat berguna..rupanya-rupanya diameter camera hahahaha sabor jer ler. 

Ok sementelah coti-coti nie tangan gatal2 lak nak mengedit gambo yang pernah aku 'snap' masa gie holiday ngan family. Gambo yang aku edit kat bawah mmg fully 'jpeg' bukan RAW format....ok la juga bagi aku yang amatur tahap marhaen nie :)



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP