Sunday, July 4, 2010

ADUHAI KUNCI KERETA .....


Asalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog ini. Penah rasa macam mana kunci kereta anda tertinggal dalam kereta sedangkan enjin masih hidup?? Rumah pula jauh nun kat negeri lain....agak2 macam mana jika perkara ini berlaku pada anda...Untuk dijadikan cerita maka al-kisah tersebut lah catera...


Petang tadi kakak aku sekeluarga dari Negeri Sembilan datang singgah kat umah. Cadangannya sekejap jer cuma nak nengok puteri bongsu aku katanya. Bagaikan balak yang tumbang di tengah2 jalan menghalang kenderaan dan mengakibatkan traffic jammed begitulah keadaan kakak aku sekeluarga.....aduhaiiii kunci kereta tertinggal di dalam sementara enjin masih lagi 'bernyawa'.

Bermacam2 cubaan try n error dh buat..dari menggunakan dawai..screw driver...kunci2 seangkatan dgnnya...malahan gergaji juga telah d cuba ekekekeke.. Ramai gak jiran2 'turun' mencuba ilmu masing2...dh hampir 1 jam....hampa...rumah aku dah macam buat kenduri..isteri kesayanganku sempat membuatkan air dan juadah kpd jiran2 ekekekeke...akhirnya...nasib baik ader seorang jiran berbangsa tiong hwa yg mempunyai rakan 'expert' menghulurkan bantuan..menelefon rakannya...pehhhhh tak sampai 20 saat...selamat...jika tak mau pecah cermin kereta ekekekeke...jom nengok bagaimana beliau membuka keta tersebut...zassssssss.....




1 comments:

TokNabe July 9, 2010 at 4:38 PM  

Isi video no. 2. intro video no 1.hehe..

Antara kereta yg senang dibuka cara begitu adalah kancil..huhu kurang seminit ler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP